Pages

Monday 1 June 2015

Om ägg, paranötter och prioriteringar..


Det är roligt det där med prioriteringar. Speciellt när det kommer till det vi väljer att lägga pengar på.

Till skillnad från karln min som älskar lyxiga sallader och juicer så lägger jag till exempel max 40kr i veckan på lunch. Jo, faktiskt! Som LCHFare är det superenkelt: Jag äter två kokta ägg med smör och en näve paranötter till lunch. Varje dag. Ägg har ju alla vitaminer och mineraler man kan tänka sig, och paranötterna likaså. Sen tar jag även ett par koppar kaffe med 56%ig grädde i. Tillsammans med smöret gör det att jag lätt håller mig mätt till åtminstone 8tiden på kvällen. Perfekt!

Och nu när jag ska iväg på kurs i London en vecka i juli så får jag lön för mödan - Har nämligen precis bokat in mig sista natten på ett otroligt lyxigt boutique-hotel mitt i Chelsea!! Här ska jag koppla av innan sista passet på kursen med ett bad och sedan sitta i en viktoriansk soffgrupp och läsa.  Jag har ju verkligen en förkärlek för äldre stilar i största allmänhet och kommer att insupa stämningen tills jag nästan spricker. Sånt här lever jag för!

Här blir det

Nämnde jag att det ingår champegneservering dagligen vid 6-tiden..? Haha, kan knappt vänta.


Jag gillar det enkla i största allmänhet, men njuter gärna till fullo av små lyxiga stunder där emellan. Och stället för att lägga ut onödiga pengar på mat och prylar så prioriterar jag gärna sällskap, resor och nöjen istället. Som ett exempel så storshoppade jag i helgen.. köpte massvis med underbara saker på second hand för hela 200kr!! :-O Där spräckte jag hela månadsbudgeten för kläder i ett svep! Haha.. Ska lägga upp lite bilder på godsakerna imorrn.

//  Tee


No comments:

Post a Comment