Pages

Thursday 29 May 2014

Back to work!

Tillbaka till Edinburgh efter konferens i Dundee. Låter inte som en särskilt romantisk eller exotisk konferensdestination, men det var faktiskt den internationella kongressen inom mitt forskningsområde. Behändigt att den hölls så nära Edinburgh i år.

Järnvägsbron in mot centrala Dundee, vid floden Tay

Dundee kan nog bli riktigt fint! De är mitt uppe i ett stort renoverings projekt, så just nu är det väl inte särkilt stimulerande.. men de bygger en massa nere vid hamnen mot Tayfloden, och utsikten är spektakulär! Skulle tagit lite kort! Men glömde så klart bort det totalt. Kanske för att min iPhone har bestämt sig för att sluta fungera och gått Full Retard. Dags att investera i en ny! Ska skaffa en med bättre kamera den här gången tror jag… sugen på en Lumia…

Nu är det dags att hoppa i duschen. Har tagit ledigt från avhandlingsskrivandet idag för att ordna upp lite grejjer här hemma. Men nu är det dags för en paus och kila iväg på en fika med Lady Margaret. Hoppas konversationen flyter bättre än när vi umgås tillsammans med hennes son. Då känns det som om vi aldrig liksom kommer in i samtal... Är nyfiken på hennes liv! Får se hur det går. Om inte annat så får jag äntligen dagens första Latte!! Nom.

Haha, den här underbara kostpyramiden stal jag av Irina på rosaglasogon!
Den är klockren även för mig! 

// Tee  --  Funderar på om det kan vara dags att tvätta håret… Det är ju en dryg vecka sedan.. :-O



No comments:

Post a Comment